6 Eylül 2009 Pazar

Arjantin-Brezilya



Bu maçı bu şekilde 2 devre olarak yazmamın sebebi maradonanın maça nasıl başladığı ve sonra oyuna nasıl müdahale ettiğini görmek içindi.


1.devre

Tahmin ettiğimiz gibi sert ve Arjantin'in istekli tavırlarıyla başladı maç. 2 takımdanda bazı oyuncuların maçı dahada germe çabası varken Arjantin kısa paslarla yavaş brezilya stoperlerinin arasına kaçmaya çalışıodu.Burada kuşkusuz messi ve tevezden faydalanmak istiyodu Maradona.Kısa sürelide olsa 1-2 pozisyonda bunu yapabildi.Yaşlı veron maça iyi başladı ve takımını iyi yönetiodu taki Elano'nun ortasında Luizao bomboş pozisyonda kafayı vurana dek.Bazen kendi milli takımımıza kızıyoruz ama böyle önemli maçta duran topta adam paylaşımında bu kadar büyük yanlışlık yapılmamalı.Kimse görmüyor sanırım orada Luizao'nun bomboş oldugunu.Bu dakikadan sonra Brezilya biraz daha rahatladı ve daha rahat top çevirmeye başladı. 2 gol yine bir duran top sonrası geldi.Yine adam paylaşımında yanlışlık vardı. Aslında burada suçu birazda maradonada aramak lazım böyle üst düzey maça kaleciniz ve 2 stoperiniz acemi olarak çıkarsanız formda bir brezilya size daha köü şeylerde yapabilir.Arjantinin baskısı 2. golden sonra dahada arttı.Ama net pozisyon bulmakta zorlandılar.Sırf damadıma torpil yaptığımı düşünmesinler diyerek Agüero gibi bir silahınızı kullanmazsanız ilk yarıda bunun sıkıntısını çekersiniz. 43. dakikada yine bir duran top yine adam paylaşımında sıkıntı ve kalecinin refleksi sayesinde üçü yemekten kurtuluyorsunuz.devre böylede sona eriyor.Arjantin için elde olan tek şey koca bir sıfır.

2.devre


Beklenen oldu ve ikinci yarıya Agüero değişikliğiyle başladı Arjantin. Ön liberolardan birini çıkarıp(bu tabi ki mascherano değil) yerine Agüero'nun girmesi 2-0 olmuş bir maçta yapılması gereken en doğal hamlelerden birdir zaten.Taangocular ikinci yarıya daha organize ve çok pozisyon bularak başladılar.Brezilya iyi kapanıyor pozisyon vermemeye çalışıyordu top tangocuların ayağına geldiğinde.Messi çırpınıyor ama brezilyalılar yakından tanıdıkları bu farenin aralara girmesini blokların arasını iyi kapatarak engellemeyi başarıyolardı.Brezilyanın en zayıf bölgesi olarak görünen Andre Dos Santos'un kanadından gelmeye çalışıyorlardı ama Robinho'nun bile bu kadar geriye gelip Santosa yardımları sayesinde çokta fazla bi verim elde edemediler 65 dakika boyunca.Robinho'nun bile böyle geriye gelmesi sambacıların bu maçı ne kadar dikkate aldıgının göstergesiydi.Takii 65 te genç oyuncuları Datolo'nun 35 metreden attığı mükemmel füzeye kadar.Bundan sonra işler değişebilir diye düşündüğümüz ve Arjantin'in ümitlenmeye başladığı anda Kaka'nın mükemmel arapası ve Luis Fabiano'nun ders niteliği taşıyacak gol vuruşuyla 3'ü buldu Brezilya.Hemen müdahale eti Maradona ve militoyu aldı oyuna ama fazlada değişen bişey olmadı.Yine ortada geçen oyun devam ederken 75 te Adriano aylar sonra milli formayı tekrar giydi üzerine.Eski Adriano'dan biraz uzak bir görüntüsü vardı ama iyiye gittiğide aşikar.Tangocular yüklenmek isteselerde mücadele etselerde sambacılar iyi kapanıyor ve sonuca gitmelerini engelliyolardı. 3-1 gibi bi skorla brezilya galip gelmeyi başardı.Akıllı oynadılar ve gerekeni yaptılar.Eğer Arjantin'in başında Maradona değilde başkası olsaydı çoktan tefe konmuş sınır dışı edilmişti.Maradona'nın kredisi sınırsızdır Arjantinliler için.Onu yollayamazlar ama Maradona Arjantin'in iyiliği için takımın başından ayrılmalı…


Netice olarak Maradona arjantin için seçilmiş bir kaftan değil sadece basit hatalarla her maçta takımını ateşe atacak bir hocalık yapıyor. Bence hemen bırakmalı ve Napoli'ye gitmeli.Napoli'nin kapıları nasılsa ona herzaman açık....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder