30 Temmuz 2009 Perşembe

Elano ve Lincoln



Lincoln gittikten sonra hız kaybetmeden Avrupa seviyesinde bir üst kaliteye çıkmayı başardı Galatasaray.Lincolnle ilgili büyük hayal kırıklığı yaşayan taraftarın psikolojisinin düzelmesi yönünden de çok yerinde ve şahane bir transferdir bu.Futbol yeteneği ve becerisi tamamen ayrı bir şeydir.Lincoln bu yönden sınırı belli olmayan üst seviyelerde bir topçuydu.Elano'yu bu açıdan Lincoln'le karşılaştırmaktan ziyade, daha çok o bölgede oynayabilen, fiziken Avrupa standartlarına daha uygun, daha çok yönlü bir oyuncu olması göz önünde bulundurulmalı.Yakınında bulunan ve beraber mücadele edeceği Arda ,Kewell ,Keita ve Baros gibi oyuncularla (hangileriyle oynayacağıda büyük bir muallak) çok daha yıldızlaşacağı ve ne kadar yerinde bir transfer olduğunu göstereceğini tahmin etmekteyim.En azından Lincoln'den çok daha fazla mücadeleci olduğu ilk başta görünen artısıdır.

Elano


Niye Elano bu kadar önemli bir transferdir öncelikle bunu sorgulamak lazım.Cevaplamaya başlamadan önce özellikle Elano Brezilya milli takımında düzenli olarak oynayan bir oyuncudur.Bunu başta saymak zaten kafada ki bir kaç ampulün sönmesini sağlar.Ukrayna'da bulunduğu dönemde bile milli takım rotasyonuna girmeyi başarmıştır ki bu Türkiye, Ukrayna gibi ülkelerde o kadar da kolay değildir. Kendinizi gerçekten ispatlayamazsanız size tercih edilecek bir çok oyuncu bulunur başta Brezilya olmak üzere bu tarz ülkelerde.Dahası Elano Manchester City'nin düzenli oyuncusudur.Son 2 yıldır takımda meydana gelen birçok değişikliğe rağmen hiç arka plana düşmemiştir.Toplamda İPL ve UEFA kupasında 36 maça çıkmıştır geçen sezon.Bir önceki sezon takımın en önemli silahıydı ve takım onun eline bakıyordu. Bu adamın Türkiye'ye gelmesine akıl sır ermiyor. Kewell'ın sakatlık problemi vardı, Baros'un gol kısırlığı ve mutsuzluğu. Keita geçen seneyi formsuz geçirdiği için gelebildi bu diyarlara ama Elano! Elano Türkiye'ye gelen en komple oyunculardan ilk 3e girer benim gözümde ve Mario Jardel'le beraber kariyer zirvesinde gelen ender yabancı oyunculardan biridir.

29 Temmuz 2009 Çarşamba

City'den müthiş transfer


Man City, kadrosunu onca forvetle doldurduğu ama kırılgan defansına takviye yapmadığı için yazı yazmayı bilen herkes tarafından biton lafa maruz bırakılıyordu ama inanılmaz bir doğruya imza atarak önce o forvetlerden Bojinov ve Benjani'yi gönderme kararı aldı, şimdi de dünyanın en iyi stoperlerinden biri olan Kolo Toure'yi renklerine bağladı. Hatta söylentilere göre Lescott'u da almak üzerelermiş. Defansta Richards, Toure, Lescott, Bridge; orta sahada Ireland, Kompany, Barry; forvette Tevez, Adebayor ve Robinho ile şampiyonluğun en önemli adayı olmasalar bile ilk dört için mutlak favoriler arasına girer bu takım. Böyle bir kadroyu çekip çevirme konusunda Mark Hughes çuvallamazsa, gelecek sene inanılmaz bir takım ve kıyasıya bir mücadele bizi bekliyor İPL'de...